Het is broeierig warm in Rio de Janeiro

7 februari 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Terwijl in Nederland men zich klaar maakt voor een echte winterstorm (KNMI geeft code geel af), hebben wij een middagje binnen bij de airconditioning. Niet zozeer omdat 32 graden met felle zon best wel warm is, maar vooral omdat het afgelopen nacht best wel laat is geworden met onze eerste avondje Carnaval in Rio.

Carnaval Ipanema, Rio

En vanavond moeten we weer fris en fruitig zijn. Dan vieren we namelijk carnaval in de grootste optocht van Rio in de Sambadrome (straat van 700 meter waar alle sambascholen acte de présence geven). Of we tot het einde blijven is echter de vraag. Het begint namelijk om 9 uur en gaat maar liefst door tot morgenochtend 7 uur! Mooi balen voor degenen die als laatste op moeten, maar dan liggen wij vast al weer in bed.

Tot slot: Zojuist 3 filmpjes van afgelopen week geüpload.

1. Lena:
    Hoi boys
    Ziet er allemaal heerlijk uit. We willen natuurlijk ook Samba in action zien.
    Hier in Den Bosch ook carnaval hoewel wij dit ff asn ons voorbij laten gaan. Vanmiddag in de stad zag het er wel beregezellig uit. Maar ja geen samba natuurlijk. NJOY!
  2. Angelique Rietdijk-Millarson:
    7 februari 2016
    Lieve Frank en Henk, wat geweldig dat jullie zo'n prachtige reis maken. Carnaval in Rio, wie wil dat nou niet?! Heel veel plezier! En ik hoop nog heel veel mooie verhalen en (jaloersmakende) foto's voorbij te zien komen. Geniet!!
    Angelique x
  3. Pa &MA:
    7 februari 2016
    Leuke filmpjes , geniet van het carnaval en van het mooie weer
  4. Annemarie:
    7 februari 2016
    Wat ziet dat er lekker uit!!!! Ben wel een beetje jaloers.
    Wij hebben vrijdagavond ook carnaval gevierdnin Achterveld en ook daar waren de biertjes lekker. Een aantal van ons hadden daar zaterdag wel wat last van, maar wij niet in Baarn :-)
    Vandaag de optocht gezien, zonder sambadansers helaas, maar wel met heeeel veel wind. Veel plezier daar xxx
  5. Ingrid:
    8 februari 2016
    Wauw Frank en Henk wat een ervaring geniet maar lekker
  6. Frederiek:
    8 februari 2016
    Hoi Frank en Henk
    Ik vind de filmpjes leuk.
    Liefs Frederiek
  7. Ingrid vd Hulst:
    9 februari 2016
    Héél erg wat jullie allemaal moeten doorstaan ;-)
    Ziet er goed uit allemaal, vooral dat strand is erg aanlokkelijk. Geniet ervan!
  8. Anko Hardon:
    13 februari 2016